George Clooney: Knockin' on Heaven's Door
George Clooney számára a menny a földre költözik egy új tévéreklámban: dizájnos kanapé, bodros felhőcskék, szűzek, akik úgy néznek ki, mint a Bond lányok. Mindenki magával viheti a saját kávéfőzőjét és egész nap espresso-t ihat. Forrás: evangelisch.de / Sabine Horst / fordította: Horváth-Bolla Zsuzsanna.
Az indiánoknál a lélek a halál után az örök vadászmezőkre megy, csodálatos környékre, ahol nemes állatok élnek és az emberek mindannyian egyenlőek. Az iszlámban is precízen írják le, hogy a Paradicsomban az igazak értékes szőnyegeken ülnek, arany tányérokból esznek, és körbeveszik őket a gyönyörű nők. Motkány számára pedig a Jégkorszak című filmekben minden bizonnyal a Mennyország ott kezdődik, ahol pompás mogyorók teremnek.
Ezzel összehasonlítva mi keresztények kicsit szegényesebbek vagyunk az elképzelések terén, hiszen azt mondjuk, hogy egykor majd mindannyian a megigazultak seregében állunk és Isten színe elé kerülünk.
Nem csoda, ha ezt a fajta túlvilágról szóló elképzelést mindenki kiszínezi és lesz belőle egy olyan világ, amit teológiailag nem tudnánk bizonyítani, ami nem állja meg a helyét.
A Nestlé cég azonban érdekes módon próbálta ezt meg. A Menny új Nespresso-reklámjukban úgy néz ki, mintha azt Richard Meier, korunk nagy, mindent fehérre tervező építésze agyalta volna ki. Van egy dizájnos heverő, fodros felhőcskék, szűzekkel találkozunk, akik mintha a Bond-filmekből csöppentek volna elénk. Az egészet azonban John Malkovich irányítja, aki legjobb arcvonásait ölti magára. Az emberek magukkal vihetik a kávéfőzőjüket és egész nap ihatják az espresso-t, és közben még a vécére sem kell kimenniük. Kedves hölgyeim: ha szerencsénk van a Mennyben találkozuk George Clooneyval.
Deal or no deal?
De neki pechje volt. Egy koncertzongora esik a fejére, éppen akkor, amikor csinos kávéfőzőjét megvásárolja. Azt nem látjuk, hogy a zongora honnan is repült, de valószínű nem valamelyik ablakból jött. Talán Malkovich, a mennyei ajtónálló dobta azt le. Irigykedik a kávéfőzőért, ezt egyből láthatjuk arcán, amikor Clooney megérkezik hozzá a bevásárlószatyrával.
„Valami hiba történhetett... Még nem jött el az időm” – magyarázza Clooney kicsit zavartan. Malkovich azonban a bevásárlószatyorra mutat, és alkut szeretne kötni. Ekkor azonban a nézőt kérdezik: Kemény maradjon-e George vagy pedig megalkuvó?
Mindegy is mi történik, egy ilyen reklámot leginkább George Clooney tud elkészíteni. Ő egyébként is kicsit bohókás. Többszörösen megválasztották a legszexibb férfi címre, emellett a legkívánatosabb agglegény is, híres tévésztár, ráadásul még az 50 legravaszabb hallywoodi között is ott van.
Nem csak jól néz ki, liberális is, mindig a megfelelő filmekben szerepel, és küzd az emberi jogokért. Nem csoda, ha odafönt is szívesen látnánk.
Ha Brad Pitt kopogtatott volna, aki elhagyta Jennifer Anistont. Vagy TomCruise csengetne be? Oké, tudom, nálunk nekik mindannyiuknak helyük lesz. De a szupersztárok menyországában Mister Clooneynak akkoris különleges helye lesz.