Már több mint hétszázötvenezren adakoztak a Nemzeti Segélyvonalon

Létrehozás: 2010. június 14., 10:46 Legutolsó módosítás: 2010. június 14., 10:49

Budapest – Magyarországon telefonos adománygyűjtésben soha nem vettek még annyian részt, mint most az ár- és belvizek idején. A 1752-es Nemzeti Segélyvonalat 4 hét alatt már több mint háromnegyedmillióan hívták. Forrás: nsv.hu

A 250 forint összegű emeltdíjas hívásokkal és közvetlen banki utalásokkal összegyűlt több mint 200 millió forintot a Nemzeti Segélyvonal mögött álló öt legnagyobb magyarországi karitatív
szervezet már két hete megkezdte továbbítani az ár- és belvízkárosultakhoz. A 1752-es szám hívásával összegyűlő pénzadományok gyors átadását előre kötött szerződések teszik lehetővé: a Nemzeti Segélyvonal a hívások fedezetével folyamatosan lehívja az OTP Bank által nyújtott speciális hitelt – megelőlegezve a károsultaknak így a telefonszolgáltatóktól csak hetek múlva beérkező emeltdíjas hívások összegét.

A több mint hétszázötvenezer hívás különösen értékelendő akkor, ha
tudjuk: a Vodafone megtagadta a Nemzeti Segélyvonal kiszolgálását, a
Telenorral és a UPC-vel pedig még nem sikerült megállapodni – azaz az összes hívás a Telekom és az Invitel hálózatából érkezett. A
három telefonszolgáltató távolmaradása a Nemzeti Segélyvonaltól óvatos becslés szerint is 400 000 kárba veszett hívás (mintegy 100 millió forint) elvesztését jelenti. A 1752-es számot kiszolgáló két
telefontársaság néhány forintos rendszerhasználati díjat számol fel e
telefonos adománygyűjtés után – a távol maradók viszont azt
hangoztatják: a saját adományvonalukon gyűjtött pénzadományokat ilyen költség nem terheli.

A Nemzeti Segélyvonal honlapjának (www.nsv.hu) főoldalán bármikor megtekinthető real-time gyűjtőszámláló tovább összegzi a 1752-es telefonra érkező hívásokat.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben