Már több mint félmillióan hívták a Nemzeti Segélyvonalat

Létrehozás: 2010. június 07., 08:43 Legutolsó módosítás: 2010. június 07., 08:49

Magyarországon sem a cunami, sem a haitii földrengés idején nem adakoztak annyian telefonon, mint most! A 1752-es Nemzeti Segélyvonalat 20 nap alatt már 525.000-en hívták. Forrás: nsv.hu

Már több mint félmillióan hívták a Nemzeti Segélyvonalat

Fotó: Szabó Szilárd / Csikótőttős

A 250 forint összegű emeltdíjas hívásokkal összegyűlő adományokat a Nemzeti Segélyvonal mögött álló öt legnagyobb magyarországi karitatív szervezet már az elmúlt napokban elkezdte továbbítani az ár- és belvízkárosultakhoz. A 1752-es telefonszám hívásával összegyűlt több mint 120 millió forint gyors átadását előre kötött szerződések teszik lehetővé, a Nemzeti Segélyvonal a hívások fedezetével ugyanis lehívja az OTP Bank által nyújtott speciális hitelt megelőlegezve a károsultaknak így a telefonszolgáltatóktól csak hetek múlva beérkező emeltdíjas hívások összegét.

A több mint félmillió hívás különösen értékelendő akkor, ha tudjuk: a Vodafone a Telenor és a UPC nem szolgálja ki a 1752-es Nemzeti Segélyvonalat, azaz az összes hívás a Telekom és az Invitel hálózatából érkezett. A három telefonszolgáltató távolmaradása a Nemzeti Segélyvonaltól óvatos becslés szerint is 300 000 kárbaveszett hívás (mintegy 75 millió forint) elvesztését jelenti. A 1752-es számot kiszolgáló két telefontársaság néhány forintos rendszerhasználati díjat számol fel e telefonos adománygyűjtés után – a távolmaradók viszont azt hangoztatják: a saját adományvonalukon gyűjtött pénzadományokat ilyen költség nem terheli. Akkor számoljunk csak, mi lenne a jobb?!

A Nemzeti Segélyvonal honlapjának (www.nsv.hu) főoldalán bármikor megtekinthető real-time gyűjtőszámláló mindenesetre pörög tovább, a 1752-es telefonon pedig várják az adakozni tudók hívását.

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben