Fejlesztések a Győri Egyházmegye iskoláiban

Létrehozás: 2011. szeptember 22., 12:43 Legutolsó módosítás: 2011. szeptember 22., 12:44

„Stabilizálódott a Győri Egyházmegye fenntartásában működő iskolák helyzete, a körülményeket lassan-lassan elfogadhatóvá tudtuk alakítani a felújításokkal” – mondta Dékány Ferenc az Egyházmegyei Katolikus Iskolai Főhatóság igazgatója. Két nagy pályázat - egy informatikai és egy a tanulást segítő – eredményéről és indulásáról számolhattak be a szeptember 21-én tartott sajtótájékoztatón. Forrás: Magyar Kurír / Trautwein Éva

A Győri Egyházmegye iskolái az új tanévet megújult informatikai rendszerrel kezdhették meg. Az eszközök révén az oktatási kultúra szemléletesebbé, gazdagabbá válik. Az egyházmegye óvodától az egyetemig, szakkollégiumig tartó iskolarendszere 15–20 éves fennállása alatt folyamatosan fejlődött. A 4000 körüli tanulói létszám egyik évről a másikra mindössze 1-2 ezrelékkel változik, mindenütt „teltházasak” az iskolák és óvodák. Az egyházmegye arra törekszik, hogy folyamatos fejlesztésekkel alkalmazkodjon a kor követelményeihez. Öt éve kapcsolatban állnak egy pályázatíró céggel, megbízták, hogy figyelje az oktatással kapcsolatos kiírásokat. „Az együttműködésünk során sok pályázatot tudtunk együtt sikeresen lebonyolítani” – mondta el a pályázatok megszületéséről Dékány Ferenc.

Ezúttal a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Intelligens Iskola pályázata keretében az informatikai infrastruktúra megújítását hajtották végre minden egyházmegyei fenntartású iskolában. Ezzel hét intézmény – a győri Apor és Prohászka, a komáromi Szent Imre, a szanyi Szent Anna, a csornai II. Rákóczi Ferenc, a kapuvári Páli Szent Vince és a soproni Szent Orsolya kapott 132 537 500 Forint értékben összesen 210 darab számítógépet, 89 interaktív táblát, 11 WIFI csomagot. Így a tantermek 40 százalékát tudták ellátni a modern eszközökkel. A sajátos nevelési igényű tanulók – gyengén látók és hallók valamint mozgáskorlátozottak tanulását megkönnyítő csomagot is kaptak az iskolák. A nyár folyamán sikerült lebonyolítani a telepítést és beüzemelést, és a tanárok is részt vettek az eszközök működtetését bemutató oktatáson.

A sajtótájékoztatón Gál Barnabás, az Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpont igazgatóhelyettese szemléletes bemutatót tartott az interaktív tábla kimeríthetetlen lehetőségeiről. A gép nem csodaszer, nem pótolja a tanárt – mondta Gál Barnabás. Nagy feladatot ró a tanárokra. Az órákra való felkészülés ugyanis lényegesen időigényesebbé válik, a tanítás maga viszont a szemléletesebbé, színesebbé, pergőbbé tehető. Az interaktív oktatási csomagok minden tantárgy számára kínálnak különlegességeket, megnyitják a virtuális világot az oktatás gazdagítására használhatják. Az énekórákon például virtuális zongorán kísérhető a daltanulás. A gyerekek virtuálisan bejárhatnak világhíres épületeket, így remélhető, hogy nagyobb érdeklődéssel fordulnak a tanulás felé – fejezte ki reményét Dékány Ferenc.

Élményszerű tanulás, kultúra és tehetséggondozás címmel elnyert Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) pályázat öt intézmény - Apor (Győr), Páli Szent Vince (Kapuvár), Szent Anna (Szany), Szent Orsolya (Sopron), Hildegárd Óvoda (Mosonmagyaróvár) – tanítást segítő programjait támogatja. Tehetséggondozó szakköröket, versenyeket, szabadidős foglalkozásokat, művészi és lelki programokat valósíthatnak meg a közel 42 millió forintos támogatással a folyó tanévben.

Kiemelt jelentőségűek a lelki élettel kapcsolatos programok. A gyerekek számára az egész évet átfogóan lelkigyakorlatokat szerveznek. Ide tartozik például a Tiszta élet útján hittan-etikett szakkör. A másik kiemelt terület a sport – hangsúlyozta Dékány Ferenc, mellyel a megye más intézményeivel való kapcsolatépítést célozzák a tervezett versenyek keretében. A szakkörök támogatásával a családok életét könnyítik meg. Ezek között olyan különlegességek is találhatók, mint robotika (robotok programozása) és csillagászat-meteorológia. A tanulmányi kirándulások támogatásával olyan gyermekeket juttatnak lehetőségekhez, akiknek anyagiak hiányában erre nem nyílt volna lehetőségük.

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben