Super Bowl: Keresztény reklám miatt vitáznak

Létrehozás: 2010. február 03., 14:25 Legutolsó módosítás: 2010. február 03., 14:27

Washington – Jövő vasárnap lesz Amerikában a Super Bowl, az Amerikai Futball Liga fináléja. A reklámhelyeket már előre leosztják, hiszen az óriási nézettségű műsor bevételei is hatalmasak, így sokan szeretnék, ha spotjukat épp a döntő szünetében adná a CBS tévécsatorna. Idén azonban két reklámfilm okoz gondokat: amíg egy keresztény reklámot a társaság le fog vetíteni, addig a melegek reklámját elutasították. Forrás: pro-medienmagazin.de, jesus.de, spiegel.de

A Super Bowl egy hatalmas rendezvény, hiszen több mint 100 millió néző ül ilyenkor a tévékészülékek előtt. Legendásak az erre az estére készített reklámfilmek is és az amerikai piackutató, a Nielsen egyik felmérése szerint ilyenkor a nézők 51 százaléka sokszor nagyobb szórakozást is talál a reklámokban, mint magában a játékban. A reklámok ára ugyan idén kicsit esett, de még ennek ellenére is 30 másodpercért 1,72 és 1,93 millió euro között kell fizetni.

Az evangéliumi keresztény egyesület, a „Focus on the Family” már biztosította magának idénre ezt a 30 másodperces helyet. A szervezet a család értékeire kívánja felhívni a figyelmet, az abortusz, a pornográfia, a házasságon kívüli szexuális élet és a homoszexualitás ellen szólnak.

Vasárnap Miamiban az Indianapolis Colts játszik a New Orleans Saints ellen, a nézők sört és csokit szorongatva ülnek majd a tévékészülékek előtt és a szervezet pedig az abortusz elleni filmjével fog agitálni.

Bár a rövidfilmet még nem láthatták a nézők, mégis tudni lehet, hogy a keresztény Pam Tebow fog arról beszélni, hogy fiát 1987-ben majdnem elvetette. A spot csavarja azonban az, hogy fia, Tim Tebow az amerikai foci egyik csillaga. Óriási tehetség és számos elismerést gyűjtött már be. A 110 kilós 1,92 méter magas sztár jelenleg a Florida Gatorsben játszik.

Tim Tebow Manílán született, a Fülöp-szigeteken, ahol szülei misszionáriusok voltak. Amikor édesanyja terhes lett, fertőzést kapott és az erős gyógyszerek miatt, amit akkor szednie kellett, a méhlepény nem tapadt meg rendesen. Ezért az orvosok abortuszt javasoltak a nőnek, hogy megmenthessék legalább az ő életét. Pam azonban úgy döntött, hogy nem vállalja, hanem Timet kihordta a javasalat ellenére is.

A Spiegel Online értesülései szerint azonban a tervezett reklám ellen számos nőjogi szerevezet emelte fel szavát, de a CBS tartja magát a reklám levetítéséhez, mert szóvivőjük szerint a nézők elég okosak ahhoz, hogy maguk tudjanak véleményt formálni ilyen reklámokról.

Ezzel szemben viszont a CBS elutasította egy meleg hirdetési oldal reklámozását, akik szintén szerettek volna 30 másodpercet venni és amelynek reklámja arról szólt volna, hogyan ismerkedik meg két meleg férfi egymással egy internetes oldal segítségével. A tévécsatorna szerint azonban ez a reklám nem felel meg a csatorna színvonalának és emellett a kezdő vállalkozás fizetési képességét sem tudták megfelelően felmérni, így nem voltak biztosak abban, hogy a sugárzott reklámfilm után tudnak is majd fizetni.

Meleg szervezetek azonban tiltakoztak ezellen, de a CBS ezt a továbbiakban már nem kívánta kommentálni.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben