Betiltották a terhes apácás reklámot

Létrehozás: 2010. szeptember 17., 09:03 Legutolsó módosítás: 2010. szeptember 17., 09:04

London – A római katolikus egyház „kigúnyolására" hivatkozva tiltották be Nagy-Britanniában egy jégkrémgyártó cég hirdetését, amelyen egy terhes apáca reklámozza a legújabb fagylaltkülönlegességet. Forrás: MTI

Az Antonio Federici jégkrémgyártó cég nevéhez fűződő reklámképen egy terhes apáca látható, amint vágyakozva hajol a kezében lévő fagylaltos kanál fölé, míg az alatta futó feliraton az olvasható: „Szeplőtelenül fogant. A fagylalt a mi vallásunk.”

A The Lady és a Grazia nevű magazinokban megjelent hirdetéseket az olvasók közül többen a kereszténység és elsősorban a katolicizmus elleni támadásként értelmezték – számolt be a brit reklámfelügyeleti hatóság döntéséről a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.

A szexuálisan túlfűtött reklámjairól elhíresült vállalat szerint a „fogantatás" ötlete fagylaltjuk fejlődését akarta szimbolizálni, a vallásos képekkel pedig a termékük iránti elkötelezettségüket igyekeztek kifejezni. A cég ugyanakkor azt sem titkolja, hogy a reklámjaiban használt szatirikus és finom humorral, az egyház jelentőségére és képmutatására, valamint a társadalmi kérdésekhez való viszonyulására is szeretne reflektálni.

A The Lady nevű lap felháborodott olvasói közül nyolcan egyenesen a kiadónak szegezték szemrehányásaikat amiatt, hogy engedélyezte a provokatív képek megjelenését.

A magazin a brit reklámfelügyeleti hatóságnak (ASA) küldött levelében hangoztatta, hogy „rendkívül sajnálja az olvasóknak okozott sérelmeket" és a jövőben még csak hasonló reklámot sem fog megjelentetni a hasábjain.

Az AHA már tavaly júliusban is betiltotta a cég egyik reklámhirdetését, amelyen egy apáca és egy pap készült csókot váltani egymással.

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben