Az értelmes csokitojás Jézusról szól
London – Az anglikán egyház megelégelte a vallásos ünnepek elvilágiasításának folyamatát, és a felekezetek egyre csökkenő tekintélyén is javítandó kereskedelmi kampányt indított Nagy-Britanniában. És ez nekünk tetszik. Forrás: mindennapi.hu / FV
A brit áruházláncok jelentős része árusítja az Igazi Húsvéti Tojás (The Real Easter Egg) elnevezésű terméket, csomagolásán Jézus nevével és a húsvét üzenetét közvetítő szöveggel. A fair trade (méltányos kereskedelemből származó) csokoládéból készült tojást jószolgálati célokra használják fel, a húsvéti áldozattal kapcsolatos figyelemfelkeltő kampányban a bevétel egy részét újszülötteket és fiatal anyákat támogató karitatív szervezetnek ajánlották fel. A csokitojást az áruházakon kívül számos templom és kegytárgybolt is árusítja.
Nagy-Britanniában évente mintegy nyolcvanmillió csokitojást adnak el húsvét előtt, ám az Igazi Húsvéti Tojás az egyetlen termék, amely húsvét ünnepének keresztény értelmezését hirdeti. A kampány rámutat arra, hogy miről is szól húsvét manapság: aranyos nyuszikról, bolyhos csibékről és korlátlan édességevésről. Ám világszerte emberek milliói vallják, hogy Jézus nagypénteken meghalt a kereszten, majd harmadnapon, húsvét vasárnapján feltámadt. A kampány ezt az igehirdetést vállalta fel. A hagyomány szerint a csokoládétojás Jézus sziklába zárt sírját jelképezi.
Bár a brit kereskedelmi piac többségét kitevő legnagyobb áruházláncok nem vesznek részt a kampányban, a csokitojást gyártó The Meaningful Chocolate Company ügyes marketingpolitikája és a keresztény közösségek élénk érdeklődése révén az idén mintegy hetvenezer tojást sikerült értékesíteni az áruházakon keresztül, és rendelésre csomagküldő szolgálattal is házhoz szállítják az édességet.