A Vatikánnak nem tetszik az orvosi Nobel-díjas

— Felvéve: ,
Létrehozás: 2010. október 05., 09:42 Legutolsó módosítás: 2010. október 05., 09:44

Élesen bírálta a Pápai Életvédő Akadémia elnöke azt a döntést, amellyel a mesterséges megtermékenyítés atyjának, Robert Geoffrey Edwards brit tudósnak ítélték oda az idei orvosi Nobel-díjat. Forrás: MTI

Edwards nélkül nem létezne az a piac, ahol petesejtek millióit adják el és a világon nem lenne ilyen sok fagyasztógép, tele embriókkal – nyilatkozta az ANSA olasz hírügynökségnek Ignacio Carrasco de Paula, az akadémia elnöke. A Vatikánban ez a testület az illetékes bioetikai kérdésekben.

Legjobb esetben ezek az embriók arra várnak, hogy utána beültessék őket az anyaméhbe; de valószínűbb, hogy végül elpusztulnak. Márpedig ez egy olyan probléma, amiért az új Nobel-díjas felelős – mondta az akadémiai elnök, aki szerint Edwards nélkül a külső segítséggel való megtermékenyítés nem lenne olyan zűrzavaros helyzetben, mint amilyenben most van: például a nagyszülők vagy a béranyák által világra hozott gyerekek érthetetlen helyzetével.

Ignacio Carrasco de Paula szerint Edwards nem oldotta meg a terméketlenség problémáját, ami komoly probléma. Hozzátette, meg kell várni, hogy a kutatás rábukkanjon egy más megoldásra, amely ráadásul olcsóbb kell hogy legyen, és így hozzáférhetőbb a szélesebb tömegek számára, mint az óriási költségekkel járó szervezeten kívüli megtermékenyítés.

A Vatikán 2008 vége óta elfogadja a külső segítséggel való megtermékenyítés gyakorlatát, ám az embriók nagy számának feláldozása miatt erkölcsileg illegálisnak tartja a szervezeten kívüli megtermékenyítést.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben

Nobel-díj, Vatikán

Elküldte Szabó-Pap Gabriella idő 2010. október 05., 10:06
A mesterséges megtermékenyítés valóban nagyon sok, mindeddig többé-kevésbé rendezetlen bioetikai kérdést hozott a felszínre. A kutató orvos megtalálta azokat a módszereket, amelyekkel gyermeket kívánók ezreinek szép, etikus óhaja teljesíthetővé vált. Az, hogy a bioetikai kérdések rendezetlenek, az nem az ő felelőssége, hanem a jogszabály-alkotók és az egyházak (világi és spirituális rend meghatározói) felelőssége. Minden dologgal vissza lehet élni, de ezért nem a feltaláló, hanem a felhasználó, a társadalom hibáztatható.