Christmas 2.0: Lájkolják Jézust
Új evangélizációs forma született vagy csak menő dolog pár percben a közösségi portálokon dívó viszonyokat visszavetíteni két ezer évvel ezelőttre? A karácsonyi történet a youtube-on. Forrás: mindennapi.hu / Sz. B.
Már több, mint 1,2 milliónyi felhasználó látta a digitális karácsonyi történet (The Digital Story of Nativity) című háromperces klippet. A filmecske a google eszközeivel mutatja be, hogyan keres a térképen szállást magának a József nevű felhasználó, s miként tudatja e-mailben és képes fájlokban az ismerőseivel, hogy Mária gyermeknek adott életet. Persze csak azután, hogy egy angyal iPhone-os üzenetben tudatja Máriával: meg fogja szülni az Isten Fiát. A Christmas 2.0 néven is futó videó mulatságos módon, de teológiai szempontból szinte teljesen kifogástalanul meséli a két ezer évvel ezelőtti eseményeket, s még a három királyok is becsekkolnak, hogy üdvözöljék a kis Jézust, s természetesen az amazon.com-on vásárolnak neki ajándékokat.
Hasonló népszerűségre tör a közel 200 ezerszer megnézett, a facebook-on afféle videóvírusként terjedő A Social Network Christmas című klip. Ebben József bejelentkezik facebook-os oldalára, menyasszonyának jelöli Máriát, amit Erzsébet és Zakariás abban a pillanatban lájkolnak is. A történet persze folytatódik, és a közösségi portálok jellegzetességeit is kifigurázó filmecskében, amint kiderül, hogy Mária várandós, rögtön 23-an megszüntetik Józseffel a barátságukat. A bibliai idézetekkel teli alkotásban Augustus császár a portálon hirdet népszámlálást, majd a csecsemő nevét természetesen szintén a facebook-on teszik közzé. Még nem tudni, új missziós eszköz született, vagy "csak" efemer divatról van szó, de tény: egyre többen lájkolják az efféle kezdeményezéseket.
http://www.youtube.com/watch?v=vZrf0PbAGSk
http://www.youtube.com/watch?v=sghwe4TYY18