A segélyszervezetek és egyházak mellett a mobilszolgáltatók is segítenek az árvízkárosultakon
A legnagyobb segélyszervezeteken túl az egyházak, a mobilszolgáltatók és a Tesco is segíti az árvízkárosultakat. Forrás: penzcentrum.hu
A Telenor, a T-Mobile, a T-Home és a Vodafone ma déli 12 órától közös segélyvonalat indít az 1749-es számon az ítéletidő károsultjainak megsegítésére és az árvíz elleni védekezés támogatására. Az adományokból befolyt összeget a Magyar Vöröskereszt juttatja el a rászorulóknak.
A mobilszolgáltatók összefogtak, hogy segítséget nyújtsanak a hazánkban tomboló ítéletidő károsultjainak, és támogassák a védekezési és helyreállítási munkálatokat. Az 1749-es számot hívó vagy az erre a számra az „ARVIZ", vagy „ÁRVÍZ" szót szöveges üzenetben küldő ügyfelek 200 forintot adományoznak, amely a Magyar Vöröskereszt közreműködésével jut el a mentési munkálatok céljaira és a kárt szenvedettekhez.
A Magyar Vöröskereszt a beérkező adományok teljes összegét megkapja. A távközlési cégek semmilyen külön díjat nem számolnak fel az sms-ek, illetve hívások után.
Nemzeti Segélyvonal
Nemzeti Segélyvonal néven magánkezdeményezésre ernyőintézmény jött létre, amellyel bármikor villámgyűjtés végezhető a 1752-es telefonszámra. A gyűjtés nyomán összegyűlő pénzadományok a vezető magyar karitatív szervezeteken keresztül jutnak célba.
A 1752-es emeltdíjas hívószámú Nemzeti Segélyvonal hívásával 250 forint adományozható a májusi ítéletidő károsultjai számára, az így összegyűlt pénzadományok a legnagyobb karitatív szervezeteken keresztül jutnak el a károsultakhoz.
A Tesco is segít
A Tesco jóvoltából, tiszta ivóvíz, tej, takarók, fertőtlenítőszerek, a gyerekeknek édesség és bébiétel jutott el tegnap a miskolci Vöröskereszthez, általuk azokhoz a családokhoz, akik a heves esőzések miatt nehéz helyzetbe kerültek Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. A sátoraljaújhelyi, szerencsi, és miskolci katasztrófavédelmi hatóságok több ezer üres liszteszsákot is kaptak, melyek homokkal megtöltve nagy segítséget jelentenek a gátak megerősítéséhez.
A polgármesteri hivatalokkal és a Vöröskereszttel együttműködve a Tesco áruház az elsők között nyújtott segítséget a bajba jutottaknak és az árvízi védekezésben dolgozóknak Miskolcon és Sátoraljaújhelyen, illetve a környező településeken. Az adománnyal a Tesco szeretne hozzájárulni a kialakult katasztrófahelyzet enyhítéséhez az érintett családok körülményeinek javításához, a helyi hatóságok munkájának segítéséhez.
A METRO hazaengedte a dolgozókat
A METRO biztosítja a szükséges eszközöket, alapvető élelmiszereket a miskolci árvízi védekezésben illetve annak elhárításában segítő helyi katasztrófavédelmi csapatnak, a rászoruló embereknek
A METRO minden miskolci kollégájának rendkívüli szabadságot adott, akik az árvíz által érintett településeken élnek vagy segítenek a védekezésben. A METRO a helyi önkormányzat segítségével juttatja el az adománycsomagot, mely egyaránt segíti a védekezésben segédkezők ellátását, illetve a károsultak alapvető élelmiszerrel való ellátását is. Az eszközök illetve az élelmiszerek összeállítása az Önkormányzat szakértőivel szoros együttműködésben és állandó egyeztetés mellett alakult ki.
Fontos a METRO számára, hogy biztosítani tudják, hogy az adományok valóban közvetlenül a rászorulókhoz jussanak el.
A METRO többek között az alábbi termékeket juttatja el a rászorulókhoz, védekezésben segítőkhöz, egy millió forint értékben: ásványvíz, pék termékek, felvágottak, energia szeletek, cukor, kávé, tea, műanyag poharak, gumicsizmák, esőkabátok, melyekre a legnagyobb szükség van a térségben, az utóbbi napokban kialakult rendkívüli esőzések eredményeként.
A METRO Magyarország működésének stratégiai eleme minden település segítése, ahol áruházai megtalálhatóak, fontos a helyi közösség segítése, bármely területen, így az ilyen együttműködés illetve segítségnyújtás természetes eleme a METRO működésének.