„A nagycsaládosok örülnek az új médiatörvénynek”

Létrehozás: 2011. március 18., 09:51 Legutolsó módosítás: 2011. március 18., 09:52

Budapest – Rendkívül nagy a médiában dolgozók felelőssége, hiszen tevékenységük az egész világot befolyásolja – mondta Osztie Zoltán katolikus pap, a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke szerdán az „Ahol a szabadság a rend – Médiaátalakulás Magyarországon” című konferencián. Forrás: MTI

Az előadó szerint a média feladata világszerte az igazság érvényesítése kell, hogy legyen. Kiemelte a médiaorgánumok felelősségét a nevelés terén, ám ugyanakkor figyelmeztetett: mindenkinek kötelessége a tájékozódás, a médiafogyasztásban pedig jelentkeznie kell a kritikus hozzáállásnak és az igényességnek. Osztie Zoltán a Magyar Elektronikus Újságírók Szövetsége által szervezett konferencián elmondta: az online média nagy lehetőség és jól használható eszköz a katolikus plébániák közösségei számára is, mert ma már sokkal nagyobb elérést biztosít egy plébániai honlap, mint egy szentmise.

A hazai katolikus elektronikus média helyzetéről azt mondta: ki kell törni abból a helyzetből, hogy itthon – Csehországgal és Szlovákiával szemben – már nincs országos lefedettségű katolikus rádió sem. (A Magyar Katolikus Rádió két, együtt az egész országot lefedő középhullámú frekvenciájának engedélye az idén februárban járt le.)

Szabó Endre, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének volt elnöke a mai helyzetről szólva úgy fogalmazott: „állatkertben érzem magam". Magyarázatként kifejtette, hogy míg „a ketrecen belül a család erkölcse érvényesül, a kint zajló világ ellen folyamatosan védekezni kell". „Fel kell tenni a kérdést, miért kell eltűrni, hogy a szelekcióra képtelen gyerek azt nézzen, amit nem lenne szabad" – mondta a négygyerekes családapa, hozzátéve: a nagycsaládosok örülnek az új médiatörvénynek, mert az szűkebb keretek közé helyezi a reklámokat, szól a családvédelemről, a kiskorúak és a fogyatékossággal élők védelméről.

Megemlítette, hogy Svédországban új reklámtörvény lépett életbe, amely a többi között előírja, hogy 3 gyerekes családot bemutató reklámot is kell sugározni. Mint mondta, az értékvédelmet, az érdekvédelmet, a közösségteremtés fontosságát a kereskedelmi televízióknak is vállalniuk kellene.

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben