Amerikai oktató: az üzleti élet újraértelmezését szorgalmazza XVI. Benedek pápa

Létrehozás: 2011. november 10., 09:11 Legutolsó módosítás: 2011. november 10., 10:30

Budapest – Wolfgang Grassl, a wisconsini Saint Norbert College marketingprofesszora azt mondta szerdai budapesti előadásában, hogy XVI. Benedek pápa az üzleti élet újraértelmezését szorgalmazza a Caritas in veritate (Szeretet az igazságban) kezdetű enciklikájában. Forrás: MTI

Kereszténység és versenyképesség a marketingben című, a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola rendezésében tartott előadásában az Egyesült Államokból érkezett szakértő közölte: a katolikus egyházfő azt kéri, a fogyasztókat is vonják be valamilyen módon a vállalati döntéshozatalba, ezáltal azonban a fogyasztóknak is lenne felelősségük abban, hogy mennyire sikeresek ezek a döntések.
Wolfgang Grassl a Budapesti Corvinus Egyetemen tartott előadásában felvetette: az értékek ilyen értelmű "közös előállítása" vajon lehetővé teszi-e, hogy az emberek egymás munkatársai legyenek, és keresztény szempontokat is figyelembe vegyenek.
Annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a fogyasztóknak azért kell kiválasztaniuk egy adott terméket, mert tisztában vannak a jellemzőivel, és nem azért, mert a reklámokra hallgatnak.
A termékek értékesítőinek sokkal több az ismeretük arról, hogy milyen az a termék, amelyet forgalmaznak, ezért morális kötelességük, hogy részletesen ismertessék a fogyasztókkal ezeket az információkat tette hozzá.
A kutató utalt arra, hogy a szolgáltatásorientált marketing felfogása etikai megfontolásokat is magában foglal, és a piaci versenyt, valamint a gyártók, a forgalmazók és a fogyasztók együttműködését egyaránt fontosnak tartja.

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
  • Küldés levélben