A fogyasztói társadalom netovábbja
Csak felsorolásra vagyok képes, így is eléggé sokkoló számomra a tények halmaza: gumiból készült, Jézus-korpusz, ikon, 4 szöggel kiegészítve árusítják, a modern kor hitvallását igyekszik újjáéleszteni.
És akkor vegyünk egy nagy levegőt: A dizájner, Eric Morel koncepciója szerint az ikont nyolcvan euróért megvásárló tulajdonos személyes élményként élheti át újra a keresztrefeszítés aktusát, amikor saját falára rögzíti a designer által alkotott Jézust. Tényleg erre van szükségünk ahhoz, hogy átéljük a személyes megváltottságot?
A polyureténből készült alkotás számomra nem meríti ki a vallási alapon nyugvó művészeti alkotás kategóriáját sem.
Miért kell a szentet ilyen módon profanizálni? Miért kell már mindent tárgyiasítani? Tényleg erre lenne a XXI. századi fogyasztói társadalomban igény?
http://www.vlaemsch.be/store/vlaemsch/product-info.php?product-id62.html