LIBRA integrált ügyviteli rendszert használ az Evangélikus Egyház
Budapest – 2009 elején a Magyarországi Evangélikus Egyház oktatási intézményeinél elkezdték alkalmazni a LIBRA3S integrált ügyviteli rendszert. A több, mint egyéves projekt keretében 2010-re a Magyarországi Evangélikus Egyház minden intézménye a LIBRA3S rendszerre áll át, és ASP-szolgáltatás keretében alkalmazza. A több száz felhasználó, az ország számos pontján történő oktatásában a LIBRA Szoftver kiterjedt viszonteladói hálózatára támaszkodik. Forrás: Evangélikus Hírlevél
A Magyarországi Evangélikus Egyház tavaly októberben úgy döntött, hogy intézményeinél egységes, integrált ügyviteli rendszert vezet be, és választása a LIBRA3S-re esett. Alig három hónappal később, 2009. január elején 32 oktatási intézmény – köztük óvodák, általános- és középiskolák és egyetemek – kezdték meg élesben a munkát az új rendszerben. A valódi kihívást az jelentette, hogy a rövid határidő alatt nem csak a LIBRA3S bevezetését és oktatását kellett megoldani az ország legkülönbözőbb pontjain található intézményeknél, de az egyháznak párhuzamosan át kellett állnia a költségvetési szemléletű könyvelésről a gazdálkodási szemléletűre.
A moduláris felépítésű LIBRA3S integrált rendszer több mint 16 alkalmazható modulja közül a klasszikus ügyvitel támogatására szolgáló számviteli, pénzügyi, logisztikai és banki kapcsolatok (Mérleg, Likvid, Számla, Házipénztár, Tárgyieszköz, Cash Center és néhány intézménynél a Készlet és Bérszámfejtés) modulokat alkalmazzák, közvetlen adatkapcsolatot használva a rendszer és az intézmények bankjai között. Az intézmények élelmezési és étkeztetési feladatainak segítségére a ProDius rendszerrel alakítottunk ki integrált adatkapcsolatot. A kapcsolódó rendszer képes az élelmezéssel és az étkeztetéssel összefüggő adatok rögzítésére, kezelésre és az előírásoknak megfelelő statisztikai kimutatások és beszámolók elkészítésére. Megoldottak azok a feladatok is amelyek egy szállított étkeztetésű, illetve amelyek főzőkonyhát üzemeltető intézménynél megtalálhatók.
Az egyház alapvető elvárása volt a többszintű konszolidáció biztosítása, amelynek segítségével a rendszerben az információk az egyedi intézmények, az egyházkerületek és az egyházmegyék szintjén is kezelhetők. Az ehhez kapcsolódó több száz felhasználó és több száz egyedi szoftver példány technikai hátterét a LIBRA ASP megoldása biztosítja. Központi nagysebességű, szélessávú elérést biztosító szerverfarmon elhelyezett szerverek (tűzfalszerver, adatbázis szerverek, terminál szerverek, VPN szerverek) biztonságos, vékonyklienses elérését nyújtjuk, 24 órás rendelkezésre állás mellett.
Az áprilisban lezáródott első fázis során átszervezett folyamatok és szerzett tapasztalatok szolgálnak a második fázis alapjául, amelynek során az egyház minden intézményét és gyülekezeteit is bekötjük a rendszerbe, így 2010-ben az Országos Iroda számára a teljes intézményi rendszer gazdálkodása egységessé és átláthatóvá válik. Az intézményi bővítéssel párhuzamosan funkcionálisan is bővül a rendszer, amely a bérszámfejtés és iktatás integrálásával válik kompletté.